Lawless Quotes: Slow-Burner

(Total Quotes: 69)
MOVIE INFO.

Directed by: John Hillcoat
Written by:
Nick Cave (screenplay)
Matt Bondurant (novel “The Wettest County in the World”)
Starring:
Shia LaBeouf – Jack Bondurant
Tom Hardy – Forrest Bondurant
Jason Clarke – Howard Bondurant
Guy Pearce – Charlie Rakes
Jessica Chastain – Maggie Beauford
Mia Wasikowska – Bertha Minnix
Dane DeHaan – Cricket Pate
Chris McGarry – Danny
Tim Tolin – Mason Wardell
Gary Oldman – Floyd Banner
Lew Temple – Deputy Henry Abshire
Marcus Hester – Deputy Jeff Richards
Bill Camp – Sheriff Hodges
Alex Van – Tizwell Minnix
Noah Taylor – Gummy Walsh

OUR REVIEW & RATING ★★★☆☆

Lawless quotes is a mixture of smart and savage with awkward moments thrown in when the balance between true and fictional events become blurry and uneven. The story is based on true events adapted from the novel ‘The Wettest County in the World’, written by Jack Bondurant’s grandson, Matt Bondurant, and centers on the three Bondurant brothers who are involved in selling illegal liquor during the depression era in Franklin County, Virginia.

The narrative of the movie is a bit of a slow-burner and at times ham-fisted, but even with these failings it still manages to provide an engrossing drama seeped with violence and brutality. The casting of the characters is surprisingly good with Hardy and Pearce giving the most memorable lines and performances, although Oldman is woefully underused, and the female characters sadly only serve as the cliched love interests with nothing much to say or do.

Verdict: This is an uneven but fascinating interpretation of the Bondurant brothers.

Lawless Quotes   USER REVIEWS THE NOVEL


 

[first lines; the three young Bondurant brother are in a pig sty on their farm, Forrest and Howard encourage Jack to kill a pig]
Young Howard: Come on, Jack. Just pull the damn trigger.
[Jack loads a rifle and circles the pig]
Young Jack: I can’t.
[Howard gets into the sty, points his gun and shoots the pig]


 

[in Franklin County, Virginia, as the three, now older brothers, are making their alcohol deliveries]
Jack Bondurant: [voice over] My brother Forrest once said, nothing can kill us. We can’t never die. The reason being that in the Great War, my eldest brother, Howard, saw his entire battalion drown in the sea, every last one of them. He was the only survivor. And Forrest, well, that same year, Spanish Lady Flu damn near wiped out the entire state. Got Ma and Pa and Forrest, but against all the odds he somehow managed to fight it off. So you could see why Forrest felt that way. Me and my brothers are moonshiners, bootleggers. In 1920 they paid us the Prohibition Act, making sale of alcohol illegal. Well, at least it was supposed to be.


 

[as the brothers make their delivery to their local sheriff]
Howard Bondurant: You okay, Sheriff?
Sheriff Hodges: Mornin’, Forrest.lawless-2
[Forrest grunts and nods his head]
Howard Bondurant: Pure gold. There’s the white lightnin’, Sheriff. They come at you like a knife. Plenty of push, sharp and hot
[Howard gives the Sheriff’s deputy a crate of alcohol]
Sheriff Hodges: Oh, dammit. Give me two.
Howard Bondurant: Alright then.
[Howard gives the Sheriff’s deputy another crate]
Howard Bondurant: You alright there?
[the Sheriff’s hands Forrest some money]
Sheriff Hodges: Thank you, boys.
Howard Bondurant: Always happy to oblige and officer of the law.
[the brothers drive off]


 

[as the boys make another delivery]
Jack Bondurant: [voice over] They call Franklin the Wettest County in the world on account of almost everybody makin’ the stuff. Now you can make moonshine whiskey from just about anything. Turnips, pumpkins, blackberries, cornmeal, tree bark. Anything. But at night, in them hills, you can see them fires from the stills burnin’ like lights on a damn Christmas tree. And over them mountains, in the cities, there was a biggest crime wave this country had ever seen.


 

Jack Bondurant: [voice over] And all the illegal liquor was flowin’ down from the hills to the cities by the truck, and gangster were just scoopin’ money off the streets, like candy. Good men like Al Capone, Tommy Maloy, that mad dog Floyd Banner, they just moved in and took over. Meanwhile we were haulin’ the stuff around in our old beat-up truck.


 

[as the boys drive up to a wake to sell their alcohol]
Forrest Bondurant: Alright, now. Jack, I want you to stay here.
Jack Bondurant: What?
Forrest Bondurant: In the truck.
Jack Bondurant: Ain’t like someone’s gonna steal this piece of shit, Forrest.
Forrest Bondurant: Just do what you’re told, Jack.
[as Forrest and Howard go to sell the liquor, Jack gets out of the truck and squats down near a window to look in on the music and dancing going on in the basement]


 

[as Jack is looking through the basement window at the wake’s activities]
Mugger #1: Give me your money, boy!
[Jack turns and sees a muggers pointing a knife at him]
Mugger #1: Yeah, you do as I say. I’m gonna cut you.
Jack Bondurant: I ain’t got nothin’, I was just the driver.
[as Jack is being held at knife point by the mugger, Forrest and Howard finish up their business at the wake]
Mugger #1: You ever seen a Harlem sunset? Cause I’m fixin’ to cut one right into you.
Jack Bondurant: I ain’t got nothin’.
Mugger #1: You hand over that Goddamn money.
[just then Howard and Forrest return and see what’s happening]
Howard Bondurant: Motherfucker.
Forrest Bondurant: Hey, I’ll take care of this.


 

[to the mugger]
Forrest Bondurant: Hey, you! Come on out, you don’t wanna do this. Why don’t you put that knife away and take you and your friends on home.
Howard Bondurant: I’d listen to him if I was you.
Mugger #1: You the boss? You just loaded those in there didn’t you? You hand over that cash or I’m gonna cut some daylight into you.
Forrest Bondurant: Oh, listen here, mister. We got no way of understandin’ this world. But we got about as much sense of this bird flyin’ in the sky. There is a lot that bird don’t know, but it don’t change the fact that the world is happening to him all the same.
[the mugger looks at Forrest with confusion]
Forrest Bondurant: What I’m tryin’ to say is, is that the course of your life, well it is changing, and you don’t even see it.
Mugger #1: What are you talkin’ about?
[suddenly Forrest knocks out the muggers with a pair of brass knuckles, leaving him to choke on his own blood, the other muggers run off in fear]
Howard Bondurant: Yep, that’s what he’s talkin’ about.
Forrest Bondurant: Yeah, alright now.
Howard Bondurant: You alright there, Jack?
Jack Bondurant: Just caught me off guard, that’s all.
Howard Bondurant: Still good to drive?
Jack Bondurant: Fuck you, Howard!
[Howard laughs as get into the truck and Jack drives them off]


 

[at a barn dance, Howard and Jack sit in a corner, selling their alcohol in secret]
Jack Bondurant: Are you gonna talk to Forrest about takin’ some of me and Cricket stuff? We got somethin’ big.
Howard Bondurant: Talkin’ to him?
Jack Bondurant: About lettin’ us in, Howard.
Howard Bondurant: Over that dead popsicle he’s been cookin’ up?
Jack Bondurant: We’re still perfecting it.
Howard Bondurant: Perfectin’, my ass, Jack. That shit ain’t fit for hogs! Forrest don’t want you involved.
Jack Bondurant: Why’s that?
Howard Bondurant: That he don’t think you got grit. Give me them jars, Jack. Huh?
Jack Bondurant: Why don’t you slow down, Howard? I’m tryin’ and sell the stuff.


 

[as Jack watches everyone dance, he gets drawn to a girl, Bertha Minnix, playing the ukulele]
Jack Bondurant: Who is that?
Howard Bondurant: She’s one of them crazies, from that church. Her daddy, over there, he’s their preacher. You’re gonna get yourself crowbarred, Jack, if you get inside her.
[Jack laughs]
Jack Bondurant: She don’t look that crazy.
[at that moment Bertha’s father looks over disapprovingly at Jack]
Howard Bondurant: Ooh, but her daddy don’t look too happy neither.
[Jack quickly looks down, avoiding eye contact with Bertha’s father]


 

[Forrest returns to the Bondurant Bar where a young woman is waiting for him]
Maggie Beauford: Are you Forrest Bondurant?
Forrest Bondurant: Um…lawless-3
[Forrest looks uncomfortable and takes his hat off]
Maggie Beauford: I’m Maggie Beauford.
[she holds out her hand, Forrest takes it, shaking hands awkwardly, avoiding eye contact]
Forrest Bondurant: Mm-hmm.
Maggie Beauford: They say in town you’re looking for someone to help out around the place.
[Forrest nods his head]
Maggie Beauford: Is that position still vacant?
Forrest Bondurant: Forgive me for asking, but um…what’s a lady like you want here?
Maggie Beauford: City can grind a girl down. Gets to a point where you start lookin’ for somewhere quite.
[just then Jack and Howard walk into the bar and stare at Maggie, Forrest walks away from Maggie]
Jack Bondurant: Damn.
Maggie Beauford: Well, Mr. Bondurant? Do I get the job?
[Forrest turns and grunts an approval]
Forrest Bondurant: Uh…hmm.


 

[after Jack sees Floyd Banner in town, killing some men with a Tommy gun, he watches as Floyd leaves then grabs some of Banner’s shell casing and runs off to show Cricket]
Jack Bondurant: You ain’t never gonna believe what I just seen! Floyd Banner! Shoot the tires out of Goddamn car smack in the middle of town with a Goddamn Tommy gun.
Cricket Pate: Floyd Banner?
Jack Bondurant: Floyd Banner! Oh, here! Look here.
[Jack takes his hat off and takes the shell casings he’d taken from his hat]
Jack Bondurant: In the middle of all that I was thinkin’ about you. Got you one of these shell casings, Cricket.
Cricket Pate: Oh, thanks, Jack.
[Cricket takes the casing]
Jack Bondurant: Yeah, figured we could put holes in it, you know? Put a chain threw it, hang it around our necks or somethin’.
Cricket Pate: Oh, I could do that.
Jack Bondurant: Floyd Banner, like he had direction and vision.


 

[after Jack tells Cricket about Banner, he looks round and sees smoke coming from the cabin]
Jack Bondurant: You got smoke coming out of the cabin.
[they go to the basement, where Cricket’s distillation equipment for making alcohol is]
Jack Bondurant: Jesus Christ, Cricket! This gonna work?
Cricket Pate: Naturally! But I’m still messin’ with the recipe of course, and with this set up through the pipes, no one will even know what’s down here!
[Cricket pours some of the alcohol from the pipe into a jar for Jack to taste]
Cricket Pate: Man takes one of these bottles wherever he goes.
[Jack looks at the alcohol, which is a disgusting yellow color]
Jack Bondurant: Well, partner, I don’t know if that’s the stupidest thing I ever seen or you’re some kind of damn genius.
[Jack takes a sip of the alcohol and nearly chokes as it’s so strong]
Jack Bondurant: Ooph!
Cricket Pate: Mm-hmm.


 

[as Forrest locks the moonshine shed outside his bar and puts the key around his neck, he hears a car drive up, he walks up and sees the police]
Sheriff Hodges: Hey, Forrest.
[Forrest walks up to the Sheriff, he sees Charlie Rakes for the first time]
Sheriff Hodges: This here is the new special deputy. He’s been brought in from the city to help us out. You know, make sure things go smooth.
Forrest Bondurant: What things might they be?
[Rakes laughs]
Forrest Bondurant: Sorry, somethin’ amuse you?
Charlie Rakes: My name is Charlie Rakes, I’m from Chicago.
Deputy Henry Abshire: That damn brother of yours, he somewhere about?
[Forrest doesn’t answer him, he looks at the Sheriff]
Forrest Bondurant: Who’s in the car?
Sheriff Hodges: That there is the new Commonwealth’s Attorney, Mason Wardell. He wants to work it so that everybody gets to do some business.


 

[Wardell taps on the car window]
Sheriff Hodges: Henry, go see what Mr. Wardell wants.
[Rakes walks up to Forrest and stares at him]
Forrest Bondurant: Pete, who the hell is this son of a bitch?
Charlie Rakes: Me? I’m the one who’s going to make your life real difficult from now on if you don’t toe the line, country boy.
[Rakes pokes Forrest hard in the chest with his finger]
Forrest Bondurant: Don’t you ever touch me again.
[Rakes laughs]
Sheriff Hodges: Alright. Alright.


 

Sheriff Hodges: Forrest, it’s already settled. Police is gonna get on board eventually. Start at twenty dollars a week, thirty dollars a load, that gets you free passage throughout the whole county. No one will bother you.
Forrest Bondurant: Nobody bother me now.
Deputy Henry Abshire: Mr. Wardell, he’d like a jar of your finest apple brandy. Will that be alright?
[he holds out the money Wardell has offered, Forrest notices that Rakes is staring intently at Maggie, who’s sitting behind them peeling potatoes, Forrest grabs the money and walks towards the car Wardell is sat in]
Mason Wardell: Can I help you, son?
Forrest Bondurant: Yeah. You send your talent with the bull tire round here again, and I guarantee you personally pulling a cleaver out of his fuckin’ skull, you understand?
[Forrest shoves the money into Wardell’s front jacket pocket and pulls it hard, he then turns away]
Mason Wardell: You’re gonna regret this, Forrest.
Charlie Rakes: He’s already regretting it, he’s just too ignorant to know it yet.
[Forrest points to Maggie]
Forrest Bondurant: You wanna go inside now?
[Maggie goes inside and Forrest stops and stares at Rakes]
Charlie Rakes: You thinking of drawing on me?
[Forrest stares hard at Rakes for a moment before grunting and walking off]


 

[the brothers meet with other bootleggers outside of Franklin]
Forrest Bondurant: Say your piece, Jimmy. I got a business to run.
Jimmy Turner: Alright, Forrest. Now we got a chance to make a good stack of money here while the gettin’ is good. But for things to run smooth you got to grease the tracks.
Forrest Bondurant: Yeah, I hear what you’re sayin’, Jimmy, and um….we go back a long ways, so I’m not gonna make a big deal out of this. But uh…I’m a Bondurant, and we don’t lay down for nobody. We’ll continue to operate free and clear as always. Me? I’ll never pay no money to no Mason Wardell. Wouldn’t mix with that damn blood sucker to come after me. I never have, I never will.
Jimmy Turner: I’m sorry you feel that way, Forrest.
Forrest Bondurant: Jimmy, do you have somethin’ that you really wanna say to me?
Jimmy Turner: We can’t do it that way no more.
Howard Bondurant: I remember there was a time you got some balls, Jimmy.
Forrest Bondurant: Well, I guess we’ll see what happens then. Gentlemen.
[Forrest walks off with Howard and Jack following him]


 

Sheriff Hodges: Look, we got somethin’ of a problem here.
Charlie Rakes: It’s Special Deputy, and I don’t see a problem at all. I hear these mountain boys have got Indian blood in them, Cherokee. This…this would explain why they’re a little animalistic in their nature.
Sheriff Hodges: I don’t rightly understand what you mean, but there’s a feelin’ around these parts that Forrest Bondurant is different than other folks.
Charlie Rakes: Different?
Sheriff Hodges: indestructible.
Charlie Rakes: Do you mean, immortal?
[Rakes laughs]
Charlie Rakes: You…you fucking hicks are sideshow onto yourselves.
[he continues to laugh]
Charlie Rakes: Sheriff, do you have any idea what a Thompson submachine gun does to a mortal?
Sheriff Hodges: Well, this ain’t Chicago, you can’t just shoot him. Do that, people around here will string us up from a tree.
Charlie Rakes: Do I look stupid to you? I’ve been brought in to do a job, and I know just who to start with.
Sheriff Hodges: You know somethin’? I don’t much like you.
Charlie Rakes: Yeah? Well, not many do.


 

Jack Bondurant: I can run them blockades.
Danny: You? A blockader? Shit!
Jack Bondurant: What do you mean, shit? Well, I can do it better than you can.
Howard Bondurant: Well Forrest, he don’t wanna hear about it.
Jack Bondurant: Yeah, well. Yeah, well Forrest…I’m sick of being his house dog.
[Jack takes a jar of moonshine]
Howard Bondurant: You wanna tell him that, or do you want me to do that too?
[Jack takes a swig from the moonshine and chokes as it’s so strong]
Howard Bondurant: You alright there, Jack?
Jack Bondurant: Shut up, Howard. Forrest ain’t got no aspirations, he just sleeps on the mattress on the floor.
Howard Bondurant: You might wanna watch your mouth there, little fella.


 

[Howard roughs up Jack’s hair and Jack pushes him away]
Jack Bondurant: Fuck off, Howard!
Howard Bondurant: Oh, come on!
Jack Bondurant: Stop! Stop!
Howard Bondurant: It’s alright!
[Jack takes off with the jar of moonshine]
Danny: Where you goin’ with that stuff?
Jack Bondurant: Church!
Howard Bondurant: Hey, you better take it easy on that jar then!
[Jack arrives at church, looking drunk, in the middle of a service, he tries to catch Berth’s attention, but she stares disapprovingly at him, as the service continues with the ceremonial washing of the feet and Bertha washes Jack’s feet, he gets ill and bolts out of the church forgetting one of his shoes and puking all over the garden]


 

[Rakes pays Cricket a visit in his house with several other cops]
Charlie Rakes: Mind if I come in?
Aunt Winnie: Don’t expect nobody’s comin’ out around here.
Charlie Rakes: Who’s that?
Cricket Pate: My Aunt Winnie.
Charlie Rakes: Why don’t you tell Aunt Winnie this is not a social visit.
Cricket Pate: Well, I ain’t sure that’ll do any good, sir. She ain’t right in the head.
Charlie Rakes: Three things you gotta tell us, son. Where’s the distill, where’s the liquor and where’s the money?
[Rakes opens the barrel of his shotgun and closes it]
Deputy Henry Abshire: He don’t have it.
[Rakes looks around and sees Jack by the door]
Charlie Rakes: And who might you be?
Deputy Henry Abshire: That there is Jack Bondurant.
Charlie Rakes: Well, I’ll be. I was told I’d find you here. And look, here you are.
[Rakes walks over to Jack pointing his gun at Jack’s chest; to the other cops]
Charlie Rakes: Go find the distill, leave us alone.


 

[after the cops leave Rakes alone in the house with Jack and Cricket]
Charlie Rakes: So, the runt of the litter. You boys don’t get it, do you?
[Jack doesn’t answer and looks down]
Charlie Rakes: Look at me son.
[Rakes uses the end of his shotgun to push Jack’s chin up, Jack looks at Rakes]
Charlie Rakes: Oh, you’re a peach.
[suddenly Rakes hits Jack hard in the face, making him smack against the wall and fall]
Aunt Winnie: What’s goin’ on?
[Rakes points his gun at Jack again as Jack tries to get up]
Charlie Rakes: Come closer. Step forward.
[Jack steps towards Rakes]
Charlie Rakes: Stop right there.
[Rakes uses his shotgun to hit Jack hard in the face, making him fall again and kicks him]
Charlie Rakes: Get up.
[Jack gets up, blood pouring from his face]


 

Charlie Rakes: I thought they say said you Bondurant boys were bunch of hard boiled sons of bitches?
[Rakes punches Jack hard in the face, making him fall outside]
Charlie Rakes: Oh, this is terrible. This won’t do.
[Rakes drags Jack up and shoves him off the stairs, making fall to the ground, Rakes circles around Jack]
Jack Bondurant: My brothers gonna get you! They’re gonna kill you!
Charlie Rakes: Is that so? That’s not gonna help you right now, is it?
[Rakes punches Jack hard again]
Charlie Rakes: Why don’t you tell those brothers of yours, we’re coming for them next.


 

[Rakes holds up Jacks head with his hair and repeatedly punches him in the face]
Charlie Rakes: You tell them…
Jack Bondurant: Please!
[Jack starts crying from pain and fear and tries to stop Rakes by using his hands]
Charlie Rakes: Don’t touch me!
[Rakes pushes Jack away and kicks him in the face, Jack passes out]
Charlie Rakes: Next time I come down real hard.
[he looks at his white gloves, which have now got Jack’s blood all over it, he takes them off with disgust]


 

[the next day after getting beat up by Rakes, Jack is at the bar, pouring salt into salt shakers, his face a mess, Forrest enters and walks up to Jack]
Forrest Bondurant: Alright. So you wanna get into this racket, but I see you sittin’ there, lookin’ like somebody’s punchin’ bag. So I ask you, what do you intend to do now?
Jack Bondurant: What do I intend to do?
Forrest Bondurant: Yeah. You. What, you expect somebody else to handle it?
Jack Bondurant: No.
Forrest Bondurant: Howard maybe?lawless-4
Jack Bondurant: That ain’t what I meant.
Forrest Bondurant: What did you mean?
Jack Bondurant: I don’t need no help.
Forrest Bondurant: I’m sorry?
Jack Bondurant: I don’t need no help.
Forrest Bondurant: Oh, you don’t. Here it is. As long as you are my brother, you will never let this happen again. Do you understand?
Jack Bondurant: I get it.
Forrest Bondurant: I don’t think you do.
Jack Bondurant: What if I can’t? I mean, I’m not built like you and Howard. I ain’t never been like you.


 

Forrest Bondurant: It’s alright. Jack, it is not the violence that sets men apart. Alright? It is the distance that he is prepared to go. Jack, look at me.
[Jack turns and looks at Forrest]
Forrest Bondurant: We are survivors, we control the fear. And without the fear, we are all as good as dead. Do you understand? Do you?
Jack Bondurant: Rakes told me to tell you they’re comin’ for you next.
Forrest Bondurant: Yeah, well, they’ll be back. You can be sure of that. Um…
[Forrest drops a bag in front of Jack]
Forrest Bondurant: A present from your preacher friend. You gonna open it?
[Jack opens the back and takes out the shoe he’d left in the church, Howard laughs and Forrest walks off]


 

[two deputy Sheriff’s pay Forrest a visit at his bar]
Deputy Henry Abshire: Forrest Bondurant, it seems you’ve been involved in certain illegal activities.
Forrest Bondurant: Illegal activities, huh?
Deputy Henry Abshire: Look here, Forrest. You play ball with us we can make this here summons disappear.
Forrest Bondurant: Are you tryin’ to shake me down, Henry?
Deputy Henry Abshire: I’m just the messenger here, Forrest.
[suddenly Howard starts stomping down from the bar towards them]
Forrest Bondurant: Have you met, Howard?
[suddenly Howard bursts out from the bar and Abshire tries to take out his gun]
Howard Bondurant: Oh, what you gonna shoot me, huh?!
Deputy Henry Abshire: Howard!
[Howard beats up both deputies]
Deputy Henry Abshire: Howard!
Howard Bondurant: You gonna hurt my brother?
[Howard kicks Abshire hard]
Howard Bondurant: Huh? You tryin’ to intimidate us, Sheriff? Huh?! We’re Bondurants.


 

[Howard takes the nozzle from the gas pump]
Forrest Bondurant: Alright now. That’s enough now.
Howard Bondurant: Think we’re gonna shut up like them other cock suckers?
[Howard shoves the nozzle from the gas pump into Abshire’s mouth]
Howard Bondurant: Huh?! Huh?!
Forrest Bondurant: That’s enough now. Howard, that’s enough.
[Howard takes the nozzle out of Abshire’s mouth]
Forrest Bondurant: Alright.
[Howard kicks Abshire before walking away from him]
Howard Bondurant: You dumb piece of shit!
Forrest Bondurant: Now you all ought to know better than to come around here when Howard’s been on the stump whiskey for a few days. Think you might wanna get out of here. You give my regards to Special Deputy Rakes.
[Forrest empties Abshire’s gun before giving it back to him]
Forrest Bondurant: Ain’t nothin’ personal, Henry.


 

[Maggie returns home from the bar one night, as she walks to her room suddenly Rakes comes out from one of the rooms]
Charlie Rakes: I saw you at the Bondurant place.
[Maggie doesn’t answer but moves to open her door]
Charlie Rakes: You’re not from around here. Chicago, right?
[Maggie doesn’t reply and just looks at him]
Charlie Rakes: You were a dancer up there. The Apex Club, wasn’t it? You did a little number with feathers I believe.
[Maggie opens her door, tries to quickly go in and close the door but Rake blocks it with his foot]
Charlie Rakes: Something troubling you?
Maggie Beauford: Get out of my way.
Charlie Rakes: Oh, you don’t need to worry about me. I ain’t the kind to drink from a greasy cup.
[he moves hit foot and Maggie slams the door in his face]


 

[as Forrest and Howard are stacking up moonshine on the back of their truck for selling]
Forrest Bondurant: Where’s Jack?
Howard Bondurant: I’ve seen him swanin’ around in daddy’s old suit.
Forrest Bondurant: Listen, Howard.
Howard Bondurant: Yeah?
Forrest Bondurant: I need you here with me tonight. Uh…I got some business with a couple of out of towners I never dealt with before.
Howard Bondurant: Yeah, where are they from?
Forrest Bondurant: Chicago.
Howard Bondurant: Oh, well, me and Danny we just gotta stop by the steals first.
Forrest Bondurant: You just be here by eleven now, you got that?
Howard Bondurant: I got it. When have I ever let you down?


 

[in town, Jack looking all dressed up, approaches Bertha in her father’s car while she is drinking a soda]
Jack Bondurant: How would you like to come on a ride with me sometime?
Bertha Minnix: You must be jingle-brained if you think I’m gonna get in a car with the likes of you. Anyway, you ought to be worried if my father catches you here talkin’ to me. He’s just in the feed store there.
Jack Bondurant: Why do I need to be worried?
Bertha Minnix: You know, comin’ to the church meetin’ like that, and busting out of there like a crazy person. Are you affected in the head?
Jack Bondurant: Oh well, now. Look here. Look. A crazy person wear a suit as fancy as this?
Bertha Minnix: Still don’t explain why you acted like a lunatic.
Jack Bondurant: I didn’t want my feet washed, that’s all.
Bertha Minnix: I know who you are.lawless-5
Jack Bondurant: Oh, yeah. Who’s that?
Bertha Minnix: One of them Bondurant boys. And that’s enough. There ain’t many that have a good word to say about you.
Jack Bondurant: Yeah?
Bertha Minnix: Except some rubbish about a legend. About you guys being invincible or some such nonsense.
Jack Bondurant: Say that word again? What did you say?
Bertha Minnix: Invincible.
Jack Bondurant: Well, shit. I don’t know what that means. Sounds good though.


 

Bertha Minnix: My daddy says you boys are the worst thing ever to hit Franklin.
Jack Bondurant: What would your daddy know?
Bertha Minnix: You sure got a funny way of courtin’, Jack Bondurant. That is what you’re doin’, right? Courtin’?
[Jack smiles at her]
Jack Bondurant: Yeah. Alright then.
[he starts to walk off]
Jack Bondurant: You tell your daddy I said hi.
[as he turns to walk off he sees Bertha’s father coming out of the feed store]
Jack Bondurant: Oh, shit!
[Jack quickly turns and walks the other way]


 

[as Howard get drunk and misses coming back to the bar to help Forrest with the men from Chicago, back in the bar, the two men cause trouble for Maggie and she stabs one of the men through the hand, Cricket witnesses this and gets Forrest]
Forrest Bondurant: Alright now! That’s enough! Go on, get out of here!
Hophead #1: I paid for another jar, and she won’t give it. Then the bitch done me.
[Forrest looks at Maggie and she shakes her head]
Forrest Bondurant: No, you didn’t.
Hophead #1: We gotta buy a hundred gallon of your liquor. Now you ain’t gonna throw in some extra?
Forrest Bondurant: You ain’t buyin’ a Goddamn thing. Now, go on, get out of here.


 

[Cricket notice the gun thrown in the corner of the bar, he whispers to Forrest]
Cricket Pate: He pulled a gun on her.
Forrest Bondurant: Did you pull a gun on this woman?
[suddenly the thug throws a punch at Forrest who starts beating him up and knocks him out]
Maggie Beauford: Forrest!
[the second thug then goes for Forrest, they start fighting, Cricket grabs the gun on the floor and goes to sit on the other thug and holds the gun to his face]
Cricket Pate: I may be a cripple boy, you sack of shit! But I’ll Goddamn blow your brains out if you move!
[Forrest violently knocks out the other thug, then proceeds to throw their bodies out of the bar]
Forrest Bondurant: Goddamn you, Howard!


 

[after getting rid of the thugs, Maggie tends to Forrest’s face wounds]lawless-6
Forrest Bondurant: I think you best be gettin’ home.
Maggie Beauford: Okay.
Forrest Bondurant: Alright.
[Maggie gets her coat and walks out to her car with Forrest following behind her]
Forrest Bondurant: Are you sure you alright?
[Maggie walks back towards Forrest]
Maggie Beauford: I had too much for one night, I guess.
[she holds out here hand and Forrest takes it to shake, she holds on for a moment]
Maggie Beauford: Bye, Forrest.
[she gets into her and Forrest watches her drive off, then he notices that someone opened the engine block of his car, as he goes to fix it the two men he beat up jump him and slash Forrest’s throat]
Hophead #1: Fucking hillbilly!
[Forrest holding on to his slashed throat, collapses to the ground, blood gushing through his hands]


 

[as the weather gets rough on the road, Maggie returns to the bar, not seeing Forrest bleeding out on the ground, she enters the bar]
Maggie Beauford: Forrest? Forrest? There’s something that you need to know.
[the two men that had attacked Forrest come out of the shadows, one in front of her and one behind her]
Hophead #1: Now, let’s have some fun.
[the one behind her grabs her and holds her at knife point and the scene cuts out, we then see her the next morning sat in her room, her body all bruised from being raped]


 

[Jack and Howard pay Forrest a visit in the hospital, as hey lies in bed here with a throat all bandaged up]
Jack Bondurant: Hey, Forrest. They doctor sayin’ you walked in here. All the way from Blackwater Station.
[turning to Howard]
Jack Bondurant: All by himself.
[he looks at Forrest for a moment]
Jack Bondurant: Did you get ’em, Forrest? I want you to know that when you do, I’ll help you myself. You got all the way here from Blackwater Station…
Howard Bondurant: Jack. Why don’t you shut up a minute, huh?
[Forrest gives Howard a look and Howard turns and walks towards the door, Forrest makes a noise and Howard turns back to Forrest]
Forrest Bondurant: You should have been there, Howard.
[Howard nods his head and leaves]


 

[after deciding to leave town, Maggie pays Forrest a visit at the hospital]
Maggie Beauford: Look at what they did to you.
[she walks closer to Forrest’s bed and looks at him for a moment]
Maggie Beauford: I’m leaving, Forrest.
Forrest Bondurant: Uh…the bar ain’t really the quite life you were lookin’ for, huh?
Maggie Beauford: It’s the people, Forrest. People like them, they’re why I left Chicago. I cut out and ran.
Forrest Bondurant: Come here, Maggie.
[Maggie walks up closer and sit next to Forrest on his bed]lawless-7
Forrest Bondurant: Now, this has nothin’ to do with you either. Nothin’ at all. Did you check out of that place yet.
[Maggie nods her head as tears roll down her face]
Forrest Bondurant: I want you to come stay at the station for a while. With those guys still around you best off close to us. We don’t wanna see you gettin’ hurt.
Maggie Beauford: We?
Forrest Bondurant: You can uh…you can use the spare room.
[Maggie wipes the tears from her face]


 

Jack Bondurant: I know a fella across county line who’ll take your whole roll for five dollars on a gallon. Cricket got a message to him.
Howard Bondurant: Five dollars?
Jack Bondurant: Yep.
Howard Bondurant: Quit it, Jack. I don’t have time for your horse shit.
Jack Bondurant: I’ll do the drivin’, Howard. You ain’t gotta worry about nothin’.
Howard Bondurant: Yeah?
Jack Bondurant: And Cricket…
Howard Bondurant: Leave Cricket. What are you gonna do with Floyd Banner? Goddamn house dogs, Jack. He’ll sweep the floors.
Jack Bondurant: You haven’t got any Goddamn vision, Howard.
Howard Bondurant: Jack, get out of here!
[Howard pushes Jack aside in anger]
Jack Bondurant: Hey, what’s eatin’ you anyway, huh? The fact that you let your own brother, old Forrest, down?
[suddenly Howard punches Jack in the face]
Howard Bondurant: Shut your mouth, huh!
[Jack looks at Howard as his nose bleeds and he walks off]

 


 
Total Quotes: 69

 

 

You May Also Like:

 

Latest Trailers

Follow Us

Recent Updates

Pin It on Pinterest

Share This